Brutal Sanning

Alla inlägg under april 2010

Av Linus - 6 april 2010 09:24

Jaha. ny dag då.

Sliten idag med, men d börjar bli en vana. O värre får vi hoppas att det blir. förhoppningsvis så kommer jobben börja ramla in snart. Jobba så man går igenom väggen istället för in i den.

Men men, d visar sej.


Nån skrev på facebook att min blogg va patetisk.

Ok, avancerat ord för liten outbildad, lättmanipulerad kissfjortis. Du behöver juh inte läsa den, eller hur.

Men det är väll en nyfikenhets grejj antar jag:P

Sitta o läsa vad alla andra tycker, o sen gnälla över att dom är dumma. buhu buhu.

Om 10 pers läser bloggen dagligen, så är det minst 8 som hatar den o sitter o svär över det som skrivs. Men endå så är det dom som kommer tillbaks o läser den nästa dag igen. Lustigt hur det funkar era små svampnötter.


Vad ska man hitta på idag då?

A solen skiner o fåglarna kvitttrar, så det blir väll nån promenad skulle jag tro.

Städa klart det sissta i lägenheten också:)

morsan kommer juh idag också, ska bli ganska skojj:)


Tanten går snart till arbets förmedlingen.

Då blir man själv hemma nån timme.

Får passa på o fixa lite då kanske:)


Aja, ska gå nu. har ett alldelles eget liv att leva ( kanske skulle testa d du med).

höres.

Av Linus - 5 april 2010 07:26

Uch ja, d här med blogga va juh inte min starka sida. va skriver jag? ett inlägg i veckan? Aja, livet är inte lätt när man har ett :)

Gort sen sisst då?

Gav tanten sin födelsedags present... ett stort påskägg med godis, guldörhängen, ett guldhjärta med kristaller eller vad d nu va som man kan hänga i enb halls kedja, lite akryl färger o 2 små "champange" flaskor. ( inte riktig champange, men här i okultuverade sala så räknas allt kolsyrat som skumpa). Lagade lite mat åt henne med, helstekt fläskfile, potatis gratäng o rödvins sås, sen blev d hembakad tårta till efterrätt..

Grattis gumman, hoppas du hade en bra födelsedag:)

  min älskling:)

Vad mer då....

Fick en fråga om hur d går med korp laget... har nog inte direkt tänkt så mycke på d, kommer förhoppnings vis inte ha tid med d skiten. svårt att få ihop bra spelare. Oftat när man ska dra ihop ett korplag så får man 90% gnälliga kärringar i laget o deras flickvänner/ pojkvänner/ föräldrar o spela med. Ni vet sånna som åker på en smäll, ssen istället för att ge tebaks så går man till dommaren o gnäller o suger kuk för att få lite sympati. Nä, skiter nog i d, kanske lirar klubbfotboll ist. då får man juh spela med lite seriöst o vettigt folk. inte nån jävla cirkus.

 


Va på intervju i veckan också. på månsols. ligger ungefär 30 min promenad från mej. dom skulle höra av sej i veckan, så man får hoppas på d bästa:)

Arnars kan vi juh alltid packa ihop o flytta. vore skönt o slippa sala o dess ständiga skitsnack faktiskt. fast d finns en sak som stör mej mer än skitsnacket... alla jävla idioter som tror på skitsnacket. dom sitter o säger öppet " nä, man ska inte tro på allt man hör" osv osv, men d är precis d dom gör.. patetiska lättmanipulerade jävla äckel mäniskor. hoppas ni blir påkörda av en lastbil eller ett tåg o dör....

 


Grannen i huset hade fest igen, o som vanligt en grym jävla 14is fest med illaluktande småbrudar o pojkar som inte kommit i målbrottet, eller äldre snubbar som inte kan få nått annat än 14isar..... menmen, skönt att dom röjjer, för när jag har fest sen så borde jag fan kunna tända kolgrillen, ha ett tondöft live band utan taktkänsla i trappuppgången, svinigaste mäniskor jag känner, o stjuta förverkeri pjäser. O göra allt detta på en tisdag eller onsdag desutom. tycker inte jag borde få nå klagomål endå. Ingen annan får juh d i d här huset:D

 


Jobbat en del också. rtsätter störa mej på barnfamiljerna. Nån som vet om man kan porta dom från en restaurang? om jag inte får d den dagen jag öppnar eget, så kan jag juh alltid sätta grymt höga priser för en barn meny... va sägs om 800 kr för 4 kötbullar o lite pulver mos? låter som en bra ide tycker jag. ( självklart kommer mina kompisar o deras barn få rejält rabbaterat pris, runt en 20a eller så).

Arnars har d varit rätt lugnt på jobbet. d är juh påsk, då vill alla vara hemma o fira med sina familjer, inte för att jag fattar varför... jaja, jesus åter uppståndelse eller nå sånt. lustigt d där, vi går inte i kyskan, fastar o sysslar inte heller med mycke annat som hör religionen till, men så fort d e dags för ett tillfälle att få presenter ( konfermation, jul, påsk) eller möjligheten att ta ut lite extra ledigt för att fira med familjen, då blir vi alla super religösa... sen att d flest skiter i familjen o går ut o super gör juh bara saken ännu bättre. Medans vi endå är igång så kan vi starta ett nytt korståg mot jerusalem o slakta muslimer o andra religioner vi stöter på efter vägen. Pressar vi på regeringen tillräckligt mycke så gör dom säker om flera månadeer till helgdagar. Släng in ett sponsoravtal med systembolaget o deras tetra vin o boxar brännvin så kommer nog en jävla massa folk följa med.

O blir vi riktigt många så kan vi slakta alla oliktänkande mäniskor precis som vi kristna gorde enn gång i tiden, o gifta oss med våra syskon kanske? Ni skulle gilla d va?

 


Eller så kan vi bara göra vad judarna gör nu förtiden, vi spärrar in hela folkgrupper med en mur av tungt beväpnade soldater, cr till att inga förnödigheter komemr fram, o låter dom sakta svälta ihjäl, ( talar självklart om den dryga självömkande staten israel). Vilket annat land i världe skulle komma undan med att ockupera mer o mer mark, o kasta ut palestinska familjer ur hhuset så deras egna kan flytta in. om jag inte minns helt fel så va d nån som va precis lika fittig mot judarna på 40 talet, o då vart d juh ett jävla liv. Om ni nu har råkat ut för d här, borde ni då göra samma sak mot andra mäniskor? A hoppas ni råkar dra av en nuke o dö allihoppa.

 

Låt oss hoppas att detta händer...


Nu förstår jag att jag kanske använt lite för svåra ord o förklaringar för den genomsnitliga salabon, men jag ska skriva en snabb förenkling på nåra rader som d flesta sala bor borde kunna känna igen.. beredd? här kommer den..


oJAba sA AtT HoNbA SåG D I NåTt SoM KaLlAs sKolA vA, O HaN Ba TyCkTe AtT JaG SkA Gå DiT Ba O jA Ba Sa Så vA AtT As iF Din JäVlA EmO....


Känner alltför många 20-27 åringar som skriver eller pratar sådär. kanske skulle pluggat i skolan istället för att koncentrera er på att suga kuk så kanske ni nu hade lärt er nått...


Aja, händer idag då?

Inte mycke, vänta på en radera aktion, vill juh egentligen inte handla på tradera, vi snobbar som vi kallas vill juh bara ha nya saker, o sen säljer vi våra gammla saker på ställen som tradera, o får vi d inte sålt så slänger vi skiten bara:)

Har budat på en t-shirt o en hockey bok från 1978 ( en bok är en sån där med olika pappersark i, på arken kan d finnas bokstäver, var för sej ganska betydelse lösa, men sätter man ihop dom så bildar dom ord, o slutligen meninga) Gillar o läsa sånnt:) Men oroa er inte, d finns bilder i böcker också.


Tömde en av våra sparbössor på pengar för att kolla hur mycke d va, va en del faktiskt, ja menar, eftersom vi e sånna snobbar så tycker vi juh som så att allt under 500ingen bara tar onödig plats i plånboken. (Hoppas ni nötter fattar att jag är ironisk, om ni nu inte vet vad d betyder, slå upp d i en ordbok). Har en sparbössa kvar att tömma o räkna. ska bli skojj....:)


Ska städa lite idag också. den gammle häxan mamma kommer på tisdag med 2 vovvar o 5 lite vodka till farbror linus:) Den ska jag avnjuta helt själv på nästa fest. D här med bjuda sysslar jag inte med längre. Vill inte bli bjuden heller, folk hänger liksom fortfarande kvar vid att dom minsan bjöd en på en polsk burköl för 5 år sen, o tycker därför att man ska bjuda dom på både mat, husrum, så mycke sprit dom kan dricka... men icke sa nicke, den går inte längre:P

 


Ajja, ska gå nu. men tills nästa gång. Om helvetet är en plats bortom allt förnuft o mycke värre än det värsta vi kan tänka oss i våra brutalaste fantasier.. ja mina vänner, då sitter vi jävligt brunt till....

Presentation


Tjena. Här är min blogg. Här kommer jag skriva om shit som stör mej, gör mej glad, gör mej sur, men även saker jag inte bryr mej om. Säger emot sej själv men o andra sidan så d gör juh alla andra också. Bloggen bör inte tas på alltför stort allvar, känner

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag vill.....
 Sova
 Jobba
 Sega
 Supa o härja
 Knapra piller o flyga
 Döda alla
 Skalla nån i min närhet
 Röka på o stutsa likt en bumbibjörn
 lägga mej o dö...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards