Brutal Sanning

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Linus - 26 april 2010 15:58

jaha, då va den här helgen sen flera timmar slut.

Mycke tankar o mycke att göra har det blivit. skojj som fan:)

Jobbade på månsan i fredags.

Massa bokningar o folk som kom in, parkeringen va full hela kvällen.

Stog som en tok o grillade fläskkottlet, kalkon, rökt lam o tonfisk, stekte som en galning när det gällde ryggbiff, gös och oxfilé.

till d hade vi friterade potatis klyftor, pommes, dillstompad potatis, rotfrukt blandning, potatis kroketter massa salsa tillbehör.

Det gick skitbra, hängde med jävligt bra ensam i köket.

Så det kanske blir heltids anställning iaf, o därmed bra med pengar i kassan i sommar o kanske till hösten med. Funderar på att ta min tant på en resa till england i höst.

Det tycker jag hon har förtjänat efter allt skit hon har fått den senaste tiden.

Enligt vad jag hört senast så styr hon mej, o bestämmer vilka jag umgås med. A ni vet d gammla vanliga "hårt hållen snacket"...

Nu är det juh som så att  jag inte umgås med vissa personer för att JAG har valt det. Tyckte att vissa mäniskor va bara allmänt dryga o outvecklade mentalt. så jag tyckte det var dags att gå vidare. Som sakt var, nått jag har valt.

Hela året så är det amanda som frågat om jag inte ska åka ut o spela innebandy, eller hockey. Hon har nu senaste tiden även frågat om jag verkligen inte ska köpa fotbollsskor, utifall att jag börjar spela, eller utifall att jag startar korplag. Men grejjen är, att jag inte kommer göra nått av det, för jag har andra bättre saker att koncentrera mej på, dvs min sambo, mitt jobb och MITT LIV. det sistnämnda kanse ni efterblivna muppar också skulle testa, istället för att springa o beklaga sej över att "Linus umgås inte med oss och det är hans tjejs fel".man ska inte dömma andra efter sitt egna förhållande.:P Än en gång, det är jag som ha valt det, o det känns så mycke lugnare nu...


Lördag: Ledig... Våra vattenmeloner har börjat växa nu:) O nu när jag endå va ledig så passade vi på att hyra lite film o käka lite god mat. Kycklingfilé filld med chili, vitlök, soltorkade tomater o ricota ost. till d käkade vi ris o en gräddsås smaksatt med ost:) ( vi gillar ost i det här hemmet). Sen glodde vi på children of men. bra film, kan nog tänka mej att se den igen:) Den andra filmen, va nån kass film om en muppig tjej som mördade folk, så kass så jag inte tänker berätta namnet, ni kommer bli tvugna att se den själva:P

Sen blev det sängen o sova....

Jobbade lite i söndags med, mycke folk som fan under eftermidagen, men det dog ut lite på kvällen. så jag kom från jobbet runt nio. mysigt o skönt.

kom hem o satt mej framför x- boxet ( ja, jag får göra sånnt fast jag är enligt ryktes vägar hårt hållen). sen blidde det sängen. skulle juh kliva upp i hyffsad tid idag juh:)


Idag har vi bara segat, varit ner till ett av jobben o hämtat lite pengar. o planerar lite inför ronneby resan. ska ner dit o fixa lite ( fast jag har börjat tjata på tanten om att vi ska flytta tillbaks).

Ja, jag vill flytta igen. Så fort jag lyckats övertyga tanten om det. har upptäkt att sala är nog den enda stad där folk blir dummare med åren, o vill juh inte att detta ska hända oss liksom. i den här takten så lär inte många av dom infödda salaborna kunna knyta skosnörena längre när dom är 30.


Fick reda på en skojj sak på arbetsförmedlingen också. Fast jag jobbar så får jag praktik bidraget. behöver bara räkna bort dom dagar jag jobbar mer än 8 timmar. o jobbar jag kvällar så behöver jag inte räkna bort dagen alls, så jag får alltså mina 320 kr om dagen från försäkrings kassan och lön från jobbet plus ob:) bra va:P


Kan inte festa på valborg:( ska jobba onsdag, fredag, lördag o söndag. Jobba valborg på stekhuset... skojj, massa raggare. aja, 100 fulla raggare kan juh inte ställa till med en större röra än 2 barnfamiljer liksom. barnfamiljer är o kommer alltid vara värst. menmen, så är det.


Aja, ska gå nu, måste leva vidare med MITT liv, så ni fjortisar o vuxen wannabes o ni helt utan liv har nått o prata om o ringa runt o beklaga er om...


Bye bye fuckers. må en fallande buss träffa er.

Presentation


Tjena. Här är min blogg. Här kommer jag skriva om shit som stör mej, gör mej glad, gör mej sur, men även saker jag inte bryr mej om. Säger emot sej själv men o andra sidan så d gör juh alla andra också. Bloggen bör inte tas på alltför stort allvar, känner

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag vill.....
 Sova
 Jobba
 Sega
 Supa o härja
 Knapra piller o flyga
 Döda alla
 Skalla nån i min närhet
 Röka på o stutsa likt en bumbibjörn
 lägga mej o dö...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards