Brutal Sanning

Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

tillbaks till jobbet igen...

Av Linus - 10 juni 2010 17:51

Ahap, då har man varit ledig från allt va betalt jobb heter i 2 dagar nu.

Kändes faktiskt helt ok, trodde jag skulle bli uttråkad, men icke sa nicke d hade man fan inte tid me att bli inte.

Klev upp relativt tidigt i tisdags, började dagen med att PG ringde o väckte mej, så d va juh inte mycke annat o göra än att kliva up så....

Började med att klippa gräset, skulle ha gort d mycke tidigare, men antingen så har man inte haft tid, eller så har jag bara varit otroligt äckligt lat så d har inte blivit av, men nu så:)

Sen började jag plocka, städa o diska lite, o satt på kaffe innan PG ponken dök upp.

Satt o snackade lite med honom ett tag med kaffekopparna i högsta hugg, o gick efter d iväg o käkade lite.

Blev frammåt eftermidagen ganska uttråkade så vi drog ut till möklinta o hällsade på samuel. passade på o ta en tur ner till hällsjön också:)

Pratade med pg en del om hur det kan vara i sala ibland....

Ja menar, nåra exempel på hur folk kan se än i den här lilla staden.



Går du ut på krogen, o beställer nånting annat än billig öl... A då är du bög, eller så tror du att du är nått.

Har du kläder på dej som är lite färggladare än vitt, svart o grått, a då är du bög.

Om du går ut på dansgolvet o dansar lite, a då är du bög, hellst ska du som kille bara sitta i ett mörkt hörn o se förstoppad ut hela kvällen.

Men så är det kanske i alla småstäder, vad vet jag.


Samuel följde med in till stan, så vi passade på att käka pizza, hyra film, o sen tvspels kväll... Va rätt skojj, fast vi va nyktra, ( jag vet, umgås nykter, då är man bög:P)


Onsdagen blev på grund av tv spelandet långt in på småtimmarna ganska seg. o Pg drog iväg under dagen för att träffa nån flicka han tycker om.

Så kvar va bara jag o samuel. Vi gick till jysk o köpte skohylla, ( a jag vet, det är juh så långt, men tyvär fanns d ingen epa raggare i närheten som kunde stjutsa oss för en avsugning så..)

Blidde en fika på stan innan vi skildes åt.

Spenderade nästan hela kvällen med att bygga skohyllor, fixa med skorna o sen kolla på tv. Pg dök upp igen vid nio tiden, så vi åkte till möklinta, igen.. hem till samuel.. igen...

Aja, bättre än att sitta i sala o dö kanske.


Va fan inte sugen på att gå till jobbet i morse, kände mej riktigt seg o tärd. Men d va juh bara pallra sej iväg o jobba lite. fick ett konstigt klagomål idag. fick en servett där det stog " Revbenen hade kunnat varit inne en timme längre".

Seriöst, hade jag haft revbenen i ugnen en timme längre, så hade dom vart så torra att du hade kunnat krossa dom, blanda ut d i vatten o ätit dom med dropp....

kärringjävel...

Förutom d så flöt dagen på hur bra som hellst:)

Det är lustigt med sommar, Nu under denna årstid så bara kommer folk o kastar jobb i ansiktet på en, o när man säger nej så händer d att dom frågar om jag känner nån annan som vill jobba för lite extra pengar. Blir ofta ett nej där också.

Efter d att mina 2 jobb har blivit klara så har jag fått 4 erbjudanden från andra ställen.

Ett från gruvan, ett från stockholm, o 2 från uppsala. A sen fick jag ett skamerbjudande från nån tusk som ville erbjuda mej praktik. va rätt skojj o skratta han i örat o lägga på luren faktiskt. Jag går inte i skolan, o jag är inte långtidsarbetslös, o jag har bra restauranger på meritlistan, så jag ska fan inte behöva praktisera. spec inte som pizzabagare!


Aja.. händer resten av kvällen då? Ducha, handla mat, hyra film o sen sega skulle jag tro.

Vad ni hittar på skiter jag i så länge d inte drabbar mej:D


Aja, hare fuckt.... bye

 
 
Ingen bild

class

18 juni 2010 02:27

meh lagom fejkade pix överst da...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus - 2 november 2010 11:55

Kan vi anta att hösten är här nu? Regnigt, blött o husvagns folket synns inte längre till..... Hösten är nog ingen favorit årstid precis. Längtar redan till sommaren... O lite till en iskall vinter....   Händer här då? Lika lite som vanli...

Av Linus - 28 oktober 2010 22:00


Jaha ja, då va snart den här jävla veckan över... Hänt sen sisst då? Lite små saker bara men inget märkvärdigt....   Fick våran kära PS 3a nu i veckan. Häröig konsoll som passar in skitbra i inredningen. Har dock inge spel än. Men vi jo...

Av Linus - 21 oktober 2010 10:16


Ja..... Då va sommaren över då. O d blev ännu en sommar utan solbränna, spenderade nog otroligt mycke tid inomhus. Enda gångerna jag faltiskt va ute i solen va nog på väg till jobbet o från jobbet.   Ännu en sommar med monsterpass bakom sej...

Av Linus - 7 juni 2010 13:33

Ojoj va sliten man är. Men så kan d vara:) Jobbade på månsan i lördags. Fullbokat hela kvällen. bara rasade in folk. Fick man bort en beställning så kom d 3 nya. Men som vanligt så gick d juh rätt bra:) Fick nog en hel del dricks också ( ha...

Av Linus - 4 juni 2010 19:28

Va juh ett tag sen man bloggade lite. Kanske dags o skriva nått nu när man har lite tid över:) Så vad har hänt på lite mer än en vecka då? Inte mycke alls, jobbat som en galning. Både på månsols och stekhuset. Medans jag jobbade så har aman...

Presentation


Tjena. Här är min blogg. Här kommer jag skriva om shit som stör mej, gör mej glad, gör mej sur, men även saker jag inte bryr mej om. Säger emot sej själv men o andra sidan så d gör juh alla andra också. Bloggen bör inte tas på alltför stort allvar, känner

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag vill.....
 Sova
 Jobba
 Sega
 Supa o härja
 Knapra piller o flyga
 Döda alla
 Skalla nån i min närhet
 Röka på o stutsa likt en bumbibjörn
 lägga mej o dö...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards