Brutal Sanning

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Linus - 21 oktober 2010 10:16

Ja.....

Då va sommaren över då.

O d blev ännu en sommar utan solbränna, spenderade nog otroligt mycke tid inomhus.

Enda gångerna jag faltiskt va ute i solen va nog på väg till jobbet o från jobbet.


Ännu en sommar med monsterpass bakom sej. Jobbade ca 5 veckor utan en ledig dag, men även 7 veckor dubbelpass.

dvs 16-18 timmars dagar.

O ännu en sommar där folk påstog att jag skulle gå in i väggen.

Men icke..

Tydligen finns det statistik på att fler o fler mäniskor "går in i väggen".

Jag tror statistiken är missvisande.

Visst kan man gå in i väggen, absolut. men jag tror att det är extremt många som bara fejkar också, eller känner efter.

Bara för att man känner sej lite ledsen en dag så betyder d inte att man är deprimerad. Man får rycka upp sej helt enkelt.


Under denna sommar har jag återigen hittat mängder med saker jag irriterar mej på.

Även några nya faktiskt.

Klassikern är juh barnfamiljerna på semester. ( innan du börjar hyperventilera o bitcha, tänk på att d här gäller absolut inte alla barnfamiljer.)

Som vanligt så är det dom som slabbar ner mest, är otrevligast o rent av dummast.

Jag hatar verkligen d faktum att när en barnfamilj har tagit ett bord, så måste inte bara d bordet städas, utan även dom 3 närmaste runt om.

Ni barnfamiljer är fan experter på att sprida mat överallt, stampa ut den på golvet, gnälla över vad som inte ingår, o sen släppa allt ansvar när ni sitter o äter, o låter era ketchup indränkta äckliga snorungar göra som dom vill.

Nu gäller detta inte alla barnfamiljer.

Kom ihåg en kväll, hade haft hur jävla mycke som hellst, va trött, grinig o ville hem o räkna pengar. fem miner innan stängning står städar jag undan d sissta.

Kommer in en kille o frågar

- ok om vi äter här?

Beror på hur många ni är, stänger om 3 minuter.

-a vi e inte så många.

Så gick han ut igen.

Cr genom fönstret hur bilarna på mini bussen öppnas, ut väller tant o 4 ungar, dom börjar plocka fram barnvagn, samla ihop ungarna, grejja o dona i bilen osv.

Så jävla drygt. Men så blev klockan stängning, jag låste dörren.

Hade varit rätt skojj o c deras ansikten när dom kom fram till dörren o upptäkt att d va låst.

faktiskt inte mitt fel. Om du vet att stället stänger en viss tid, då är du väll inte där 5 min efter stängning?

 

Fördelen med att jobba så mycke är att jag har inte hunnit bli påkörd av så många fula barnvagnar den här sommaren.

Men risken finns juh att jag får igen allt i höst nu ist.....


Vad mer då...?

D vanliga idioterna som åker efter vägarna kanske.

Bara för att du har åkt 100 mil så tänker jag fan inte bjuda dej på massa läsk o extra grejjer. Pröjjsa som alla andra eller ta med matlåda.

Ofta har det kommit in idioter o spänt upp sej i tror om att dom är stora o starka, men i själva verket är dom bara feta o gammla.

Ni kanske va fruktade på billy the kids tid, men i dag dammar ni istället för blöder..

O göteborgarna som rör sej uppåt i landet... vissa av er förstärker bara min tro om att göteborg inte är nått annat än ett gruppboende för efterblivna fiskare...

( en engång, finns juh alltid undantag, men i erat fall finns d få)...


Hundägare....

Skaffade en hund för ett tag sen, en söt lite störig hundvalp vid namn Benny..

En härlig blandning mellan amstaf, rottis o amerikans bulldog (ökänd kampkossa). Söt som fan är han.

Men d betyder juh också att alla jävla äckliga nötter vill att hundarna ska hällsa.

Om din morrande hund kommer o gormar o drar i kopplet, då tänker juh inte jag skicka fram min lille valp.

Min regel är juh iof " De din hund gör med min hund kommer jag att göra med dej och din hund".

Om din hund hoppar på min hund så kommer jag teleskop batonga söner din hunds ryggrag.

Utav den enkla anledningen att jag kan o kommer vilja göra det i ett sånnt tillfälle.

Men d  kommer väll inte vara lika många som vill hällsa på honom när han är större. Vi räknar med att han kommer få höjden från en rottis o väga runt 35-40 kg muskler när han e vuxen.

Skicka fram din studdiga jävla minihund då vetja..... Benny kommer krossa den med tassen.

Men förövrigt tror jag vi har fått världens bästa hund. extremt lättlärd, vet vilka saker han får tugga på o inte, o han sover länge.

Självklart så sover han juh i våran säng.

Sen har han juh 3 hundsängar o 2 soffor han kan välja på också:D


Sen är det inte så mycke mer som irriterar mej, förutom d uppenbara. (dvs inavlade idioter i sala, saker som inte håller, skrikiga fula snorungar o att satsningarna på skolan gör att våran framtid ser jävligt mörk ut)...

Med d så menar jag att mestadels av utbildningen som finn idag är tv, börjar såfort ungen registrerar vad han tittar på. Ungarna sitter helle framför tvn än leker med kompisar.. läskigt. Men tvn är juh iof en jätte bra barnvakt juh.

Sen i äldre ålder så cr vi på hollywood fruar, skåne fruar, newyork fruar o paradise hotell. O där lär vi oss att man inte behöver en utbildning för att lyckas. Man behöver bara vara tv hora o suga kuk tills man når framgång.

Framtiden cr riktigt ljus ut för våra yngre.....


Passade på att resa till holland också:)

O nej, jag va inte där o knullade horor o rökte brajj.....

För d första så va jag där med tjejjen, o hällsade på hennes familj. Jävla passande o röka på då va?

Om jag nu ville röka på o knulla horor så är det lättare o billigare här i sala.

Bara fixa lite billigt utspätt röka, sen gå ner till bussstation eller hotellet o flasha nåra 20or, sen har man röka o gratisknull liksom. Inget man direkt e så sugen på kanske....

Hursomhellst.

Åkte runt o shoppade i amsterdam, rotterdam o delft tror jag d va.

komemr inte ihåg vad alla städer heter. men d va jävulskt trevligt iaf:)

Och ja.. i amsterdam står det lättklädda flickor i fönstret, o man kan köpa majja o majja grejjer nästan överallt i redlight...

Men jag hävdar att det är lika lätt att får tag på droger i sverige.

Enda skillnade på oss o Holland är att vi gör så stor grejj av d.

Knark är knark o så är det bara här tydligen...

Att röka en feting är inte farligare än att ta en öl.

"Majja är inkörsporten till tyngre droger" hör man ofta.

Jo iof, men då kanske vi skulle kolla över alkohol lagen...

Alkohol är extremt beroende framkallande, o kostar samhället mer pengar än majja.

Kanske skulle förbjuda alkohol också. ( Fast då kan inte alla låtsas vuxna dricka vin varje eftermidag, för d är juh hällsskadligt)

Vi kan säga att beroendet börjar med godis...

Vi får godis i ung ålder, vilket ger ett socker beroende, kaffe som ger ett kofein beroende, cigg o snus som ger nikotin beroende. därifrån går det till alkohol, sen till d farliga knarket som alla säger att d är...

Så vi kanske skulle förbjuda godis o ha åldersgräns på strösocker, för allt börjar med godis.....

Nä, min åsikt är, legalisera majja o hasch, sälj det i utvalda butiker till över pris om ni måste, för i vilket fall så får vi juh då in skatte pengar på skiten, som vi sen kan lägga på att vårda alkolister.

Är det inte fortfarande fler alkolister än drogberoende i samhället???


Så....

Nu när sommaren är över så kan man kanske tro att jag skulle vara ledig mera?

Nästa rätt, jag ligger fortfarande på 3-5 dagars jobb i veckan.

Helt underbart. har börjat sätta upp mål för våra pengar nu.

Först vart d benny för 5500kr, sen mat o grejjer till honom för 1500. totalt 7000.

Nu har vi sparat i nån månad till, så nu blev det en ps3a. beställde en igår, borde komma snart. O nästa gång lutar det åt en tv.


Sen ska vi juh flytta också, till en större lägenhet.

Väntar på att nått dyker upp på åkra. så jävla trött på trailer trach livet på jakosberg.

Statsdelen sala bostäder bara skiter i...

O med en större lägenhet så behöver man fler o nyare möbler.

Jag räknar på att möbelbiten kommer hamna på ca 8- 10 000.

Men d går rätt fort att skrapa ihop:)


Aja, ska gå nu. upl kommer snart o hämtar min x-box.

Fittgrejjen vägrar läsa skivor, så den ska repareras...


Till nästa gång, hade bra o dra åt helvete....

Idioter är vi allihoppa...



Presentation


Tjena. Här är min blogg. Här kommer jag skriva om shit som stör mej, gör mej glad, gör mej sur, men även saker jag inte bryr mej om. Säger emot sej själv men o andra sidan så d gör juh alla andra också. Bloggen bör inte tas på alltför stort allvar, känner

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Jag vill.....
 Sova
 Jobba
 Sega
 Supa o härja
 Knapra piller o flyga
 Döda alla
 Skalla nån i min närhet
 Röka på o stutsa likt en bumbibjörn
 lägga mej o dö...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards